Ansök till Bastasjö Förskola

För att få en plats i vår förskola måste du göra en ansökan via Karlskrona kommuns hemsida. Ansökan kan göras tidigast nio månader före önskad placering. Barnet kan börja på förskolan tidigast den månad det fyller 1 år.

Läs på om oss

Innan du skickar iväg din ansökan kan det vara bra att läsa på mer om oss och hur vi jobbar på Bastasjö Förskola. Tryck här för att läsa mer om oss!

Ställ ditt barn i kö

Välkommen att ställa ditt barn i kö! Detta gör du på Karlskrona kommuns hemsida. När ditt barns anmälan tagits emot och blivit registrerad får du en köbekräftelse via e-post eller brev.

Antagningsbesked

Tänk på att du måste tacka ja eller nej till platsen du blir erbjuden. Om du önskar en annan förskoleplats än den du erbjudits är du välkommen att sätta upp barnet i kö för omplacering.