Avdelningar

Gamma

Läsåret 23/24 är Gamma en femårsavdelning och vi som jobbar här heter Mia, Victoria, Johanna och Elinor. Gemenskap och glädje är nyckelord för oss och vi arbetar aktivt med värdegrundsarbete. Vi brinner för att alla barn ska få utveckla såväl specifika förmågor och kunskaper som sin personlighet och identitet.

Kontakta Gamma

Behöver du komma i kontakt med avdelningen eller personal på förskolan?

Temainriktat arbete

Under läsåret har vi valt att arbeta mot teknik och naturvetenskap. Vi utgår från barnens inflytande och intresse och ändrar lärmiljön under arbetets gång. Vi har utformat vår miljö, material och aktiviteter kring bland annat teknik under hösten. Arbetet med temat genomsyrar hela verksamheten, såväl inne som ute och även i skogen. Vi arbetar medvetet i små grupper där alla får möjlighet att komma till tals och får uttrycka sina tankar och reflektioner.

Förskoleklass på promenad i skogen
Förskolebarn leker med olika leksaker och material på förskolan

Leken i fokus

Leken är en viktig del för barnens sociala utveckling, därför ger vi barnen många det finns flera rum i rummen. Det är tydligt vad som erbjuds i de olika lekmiljöerna och vi arbetar både med styrda lekgrupper och fria val. Vårt syfte med dem styrda lekgrupperna är för att barnen ska få möjlighet att leka med många olika kamrater och att utmanas att prova nytt material.